3 Nisan 2010 Cumartesi

MEYVE BUKETİ

Nette gezinirken bu aralar sık sık görüyorum meyveden yapılmış aranjmanları.Kesinlikle çok şıklar bir o kadar da iştah açıcı.
Ben oldum olası çiçekleri çok seven bir insan oldum.Mevsimine göre laleler, nergisler, frezyalar...Dalında güzel taraftarı da değilim. Çiçek için gözümü kırpmadan paraya da kıyarım.
Ama meyve buketleri de çok iyi fikir değil mi? Sonuçta çiçeklerin belli bir süresi var ve sonunda her çiçek çöpe gidiyor. Oysa meyve buketleri hem bir çiçek aranjmanı kadar şık, hem de yenebiliyor!
Özellikle geçmiş olsun dilekleri için çok ideal bence. Sonra evde misafir ağırlarken de yemek sonrası masaya ağır tatlılar veya tabaklara öylece konmuş meyveler yerine bir meyve buketi gelse daha şık, daha hoş olmaz mı?
Uzun zamandır denemeye niyetim vardı sonunda başına geçtim.İlk deneme için fena olmadı meyve buketim, ancak çok kolay bir iş değilmiş. Birkaç meyve için bu para fazla diye düşünüyordum ama el emeği de oldukça fazlaymış. Ancak benim çözemediğim o meyvelerin soyulduktan sonra tazeliğini nasıl koruyorlar? Şeffaf tart jölesiyle mi kaplıyorlar? Ben sadece çilek, muz ve ananas kullandım.Çileklerin zaten soyulma sorunu yoktu ve çikolata kaplamıştım.Ananaslarda dilimlenmiş ve çubuklara takılmış olarak poşetli bekledi.Muzlar ise servisten hemen önce soyulup bukete eklendi.Evde ağırlanan misafir için sorun değil ama buket dışarda bir yere gidecekse nasıl olacak? Yada elma, armut, portakal gibi meyveler kullanılacaksa? Bilen varsa bana da anlatsın lütfen.
Benim meyve buketime gelince misafirlerim çok beğendiler afiyetle de yediler.Sizce nasıl görünüyorlar?

1 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

Davetkar görüntüye diyecek yok zaten,yeme şansını bulmuş birisi olarak çok lezzetli olduğunu da özellikle belirtmeliyim.. çikolata soslu çilekleri yemeye doyamadık. Çok hoş düşünmüşsün hem şık hem de güzel bir sürpriz oldu bizim için de eline sağlık...

Elma ve muz kararmasın limon suyuna batırılır diye bilirim ben acaba işe yarar mı?