4 Nisan 2010 Pazar

ÇİKOLATALI KURABİYELER

Bunca yıldır hiç gerçek bir komşum olmamıştı benim.Ondört katlı bir apartmanda oturuyorum ve tabi ki komşularım var ama komşu olmak benim için düğünlerde yada başka özel günlerde görüşmekten, apartmana girip çıkarken karşılaşınca selamlaşmaktan ibaretti. Ta ki yeni komşumuz benimle komşuluk yapmak için ısrar edene kadar.
Diğer komşularımın aksine benim yaşlarımda, benim çocuklarımın yaşlarında oğlu ve kızı var, eşi benim eşimin yaşlarında, dahası pek çok ortak tanıdığımız var... Samimi komşular olmamız gayet doğaldı ama benim alışkanlıklarım dışındaydı komşu olmak ve zaten zor arkadaş edinen biriydim.
Ama Emel'ciğim yılmadı zorla komşu oldu benimle hem de ne komşu.
En ufacık bir rahatsızlığımda yemekler yapan, evinde lezzetli ne yiyecek varsa bir tabağını benimle paylaşan, samimi, içten, hoş sohbet, şeker bir komşu.Çok seviyorum komşumu ve ben de elimden geldiğince ona komşuluk yapmaya çalışıyorum.
Geçenlerde kızının doğumgününü evde kalabalık bir aile toplantısıyla kutlayacağını anlatınca ben de ona misafirlerine ikram edeceği bir şeyler yapmak istedim.Ama öyle sıradan bir kek, börek olmazdı, zaten pasta konusunda oldukça yetenekliydi komşum. Aklıma kızımın doğumunda yaptığım kurabiyeler geldi.
Hastaneye ziyarete gelenlere ikram etmek için doğum odama bir açık büfe hazırlamıştık. Bu açık büfe için çikolatalı kurabiyeler yapmıştım.
Hem lezzetli hem de şık olmuşlardı. Benim zarif komşuma yakışır bir ikram olacağını düşünerek işe giriştim.Herkesin bildiği klasik şekilli kurabiyelerden yapıp kalp ve çiçek kalıplarıyla kestim. Tepsiye yerleştirince kurabiyelere çubuklarını taktım ve öylece pişirdim.
Fırından çıkıp, soğuduktan sonra da kurabiyeleri benmari usulü erittiğim siyah ve beyaz çikolatalarla kapladım. Çiçek kurabiyelerin ortasına pembe boncuk şekerlerden serptim.
Servisi kolaylaştırmak ve daha şık bir sunum için de cam, geniş bir kabı tüllerle, kelebeklerle süsleyip içine strafor yerleştirdim ve çubuklu kurabiyelerimi bu strafora batırarak bir aranjman yaptım.
Ortaya meyve buketimle yarışabilecek şıklıkta bir kurabiye buketi çıktı.
Bence kurabiye buketi de çiçek buketlerinin yerini tutabilecek bir hediye.
Kurabiye buketimi komşuma götürdüğümde çok mutlu oldu, her zamanki zarifliğiyle defalarca teşekkür etti.
Hem komşumu mutlu ettiğim için, hem de güzel kızının doğumgününe bir katkım olduğu için ben de çok mutlu oldum.
Emel'ciğim iyi ki komşumsun:)

2 yorum:

gülsah tekden üstündağ dedi ki...

görüntüleri kadar güzel olan birseyde varki,Tatları:)
keske herkes benim kadar sanslı olup onları tadabilse:):)

Adsız dedi ki...

canım tşk ederim. herşeyden önce o senin iyiliğin ve güzel görüşün. benim hakkımdaki düşüncelerini okurken gözlerim doldu. ben daha sana komşuluk yapamıyorum arayamıyorum diye üzülüyorum. nezaman istersen kapım her zaman sana açık canım benim. burası senin açık kapın! bunu hiçbir zaman unutma. Allah ömür versin çocuklarımızı birlikte büyütelim onlarda çok iyi kaliteli bir arkadaşlık kursunlar inşallah. kurabiyelere gelince senin kadar güzellerdi. misafirlerim bayıldı. beni çok onure ettin. başka bir şey olsa bu kadar mutlu olmazdım. senin kurabiyelerin sayesinde evimizide son anda süslemeye karar verdik süs aradık bulamadık tabi sonra aklıma gene sen geldin ve imdadımıza yetiştin ve günümüz çok renkli geçti güzel bir doğum günü oldu. tekrar tşk ederim. ellerine sağlık canım komşum benim.