11 Mayıs 2010 Salı

PASTIRMALI YUFKA BÖREĞİ

Pek çoğunuz gibi, ben de bildiğim pasta, böreklerin çoğunu canım annemden öğrendim.Pastırmalı yufka böreği de bunlardan biri. Özel bir ismi yok, ben bir isim bulayım dedim ama başarılı olamadım. Sizden gelecek yardımlarla bir isim koyabiliriz böreğimize, fikriniz varsa paylaşın.

Böreğe gelince, diğer yufka böreklerinden farklı yanı üzerindeki milföy hamuruyla yapılmış süsü. Görüntüsüne kattığı hoşluğun yanısıra lezzetine de farklı bir tat katıyor.

Bir yaprak yufkadan dört adet börek çıkıyor. Yufkalara sürülen harç hepimizin bildiği yumurta, yoğurt, zeytinyağı karışımı. Benim harç için göz kararı bir ölçüm var ama ille bir ölçü gerekiyorsa üç yufka için 1 yumurta, 1/2 su bardağı yoğurt ve 1/2 su bardağı zeytinyağı diyebiliriz.

Yapımına gelince;


  1. Harç sürdüğümüz yufkayı dört eşit parçaya bölüyoruz ve herbir parçanın yuvarlak kenarlarını kare oluşturacak şekilde içe katlıyoruz.
  2. Ortasına pastırma ve rendelenmiş kaşar peyniri yerleştirdiğimiz kareleri zarf gibi köşelerinden katlayıp yeni bir kare elde ediyoruz. Bu şekilde bütün yufkaları katlayıp tepsiye yerleştiriyoruz.
  3. Sıra geliyor üzerini süslemeye. Buzluktan çıkardığımız milföy yapraklarını tam olarak buzu çözülmeden, hafif yumuşayınca, merdaneyle açarak kareden dikdörtgen şekline getiriyoruz.
  4. Kısa kenarından ince şeritler olacak şekilde kesiyoruz. Bir milföy yaprağından yaklaşık sekiz şerit çıkıyor.
  5. İki şeriti avucumuzun ortasına artı olacak şekilde yerleştiriyoruz.
  6. Artının ortasına hazırlanmış börekleri yerleştirip, şeritlerin uçlarını arkasına katlıyoruz.
  7. Yine şeritlerden fiyonklar yapıp çarpıların ortasına yerleştiriyoruz.
  8. Artan milföy hamurlarını değerlendirmek amacıyla kalan hamuru küçük toplar yaparak fiyonkların ortasına koyuyoruz.
  9. Son olarak süslenmiş böreklerin üzerine yumurta sürüp, önceden ısıtılmış fırında 180 derecede yaklaşık yarım saat pişiriyoruz.
Mis gibi pastırma kokusundan böreklerin piştiğini anlamanız oldukça kolay.

Afiyet olsun.

Not: Benden Kayseri yemekleri bekleyen Fatoş'umun belki pastırmalı oluşuyla dikkatini çeker. Gerçek Kayseri lezzetleri için bizzat gelmen gerekiyor. Duyurulur.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Cigdemcimm,

Ellerine saglik, burada ben yufkayi nereden bulurum telasi ile okurken tarifi, benim notu gordum..En kisa zamanda denemek istiyorum su kurdelalari..Bir de zahmet olmazsa yogurtlu kabakli yemegin tarifini alayim ben;)

Bu arada sofra duzenin harika, dugun masasi gibi olmus.

Cok cok sevgiler, Fatma

Cocukla Cocuk dedi ki...

Bu böreklerden yediğim için kendimi çok şanslı sayıyorum, yumuşacık ve inanılmaz lezzetliydi, görsel açıdan da harika olduğunu belirtmeliyim.gecenin bu saatinde sırf kilo almayayım diye guruldayan bir mideyle oturduğum için de böreklerin kokusu geldi vallahi burnuma....of of olsa da yesem şimdi:)tekrar eline sağlık