4 Mayıs 2010 Salı

YENİLENMİŞ İNCİ KOLYELER



Genelde inci orta yaş ve üzeri bayanların tercih ettiği bir takıdır ama oldum olası benim favori aksesuarım oldular. İlk inci kolyemi evlenirken babaannem hediye etmişti.Upuzun üç sıra inci. O zamanlar şimdiki kadar düzgün ve iri değildi inci taneleri. Çok büyük ve üç sıra olmasından dolayı da pek kullanışlı değildi.
Daha sonraları pembesi siyahı derken pek çok inci takı edindim ve o ilk inci kolyem kullanılmadan yıllarca kasada bekledi. 
Bir ara elime geçince nasılsa gözden çıkardığım incilerimi farklı bir tarzda tasarlamak istedim. Uzun bir süre uygun aksesuar aradım. Geçenlerde bazı gümüş takılarımı tamire götürdüğümde kuyumcuda taşlı aksesuarlar gördüm. Tam olarak istediğim gibi olmasalar da incilerim için uygundular. 
Ancak inci dizmek biraz el mahareti istiyormuş. Neyseki bir kaç denemeden sonra işin ipucunu yakaladım. 
İki ayrı siyah incim olduğu için onlardan birini de bu aksesuarlarla yeniden dizdim.


Kullanılmayan kolyelerime yeni bir görünüm kazandırarak, kasada beklemekten  kurtarmış oldum.
Devamlı yeni bir şeyler almaktansa elimizde varolanı değerlendirmek daha güzel bence. Hem kendi zevkimle kendi elimden çıkmış eşi olmayan inci kolyelerim oldu. 

2 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

hepsi birarada nasıl güzel gorunuyor, hazine sandığından çıkmış gibi:)..sen zaten herşeye kendinden birşeyler katıp güzelleştiriyorsun eline emeğine sağlık

Adsız dedi ki...

Ben de incileri cok severim, her inci takisimda yillar once benimle calisan bir Kore li calisanimin soyledikleri gelir aklima...Dunyanin en feminen takisidir derdi inciler, mutlaka gormussunuzdur altin, gumus hatta pirlanta takan erkekler ama hic bir inci takan adam yoktur..Ellerine saglik Cigdemcim, boyle el emegi ile tasarlanmis kolyeler ile senin incilerin feminen olmanin yaninda cok da zarif gorunuyor..