21 Mart 2010 Pazar

DERİ RUNNER VE BONCUK SUPLALAR



Siyah temalı masamı tamamlamak için siyah bir runner tasarladım.

Benim masam oniki kişilik ve bu boyutlardaki masa için üç metre uzunluk ideal.

Deriyi seçerken düz olmasındansa küçük baskılı bir modeli tercih ettim.45cm lik bir parçayı düzgün bir şekilde kesip etrafına hazır satılan taşlı bantlardan yapıştırdım. Bu bantlar aslında daha geniş kalınlıktalar ama makasla rahatça istediğiniz kadar inceltebiliyorsunuz. Yapıştırırken de sıcak silikon kullandım ama yanlış bir seçim yapmışım. Silikon deriye zarar verdi ve yaptığım en ufak hatayı bile telafi şansım olmadı. Ayrıca taşların arasından silikonlar yer yer sızıp görüntüyü bozdu. Sıcak silikon yerine kuvvetli bir yapıştırıcı tercih etmek daha akıllıca olacak.

Boncuk suplalara gelince, yaparken çok zorlandım ama bir kere başlamış bulundum ama bitince de çok şık oldular. Bu suplalar için fazlasıyla sabır, dikkat ve zaman gerekiyor.Siyah sert kartonlardan istediğiniz supla boyutunda yuvarlaklar kesip, merkezden başlayarak giderek büyüyen daireler halinde boncukları yapıştırıyorsunuz. Tabiki bu işlem için ipe dizilmiş boncuklar kullanmak şart. Daireler büyüdükçe de arada
bir ipin iki ucundan çekerek boncukları germelisiniz. Çok fazla gererseniz daireler bozulabilir gevşek bırakırsanız da boncukların oluşturduğu yuvarlağın şekli bozuluyor. İşlem bitince kurumaya bırakıp daha sonra da üzerinde kalan ipleri temizlemek gerekiyor.

Sabrınıza ve el becerinize güveniyorsanız, kolay gelsin.

Hiç yorum yok: