22 Ekim 2010 Cuma

TEMBEL HANIM PİZZASI

Sizi bilmem ama benim için günün en büyük sıkıntısı akşama ne yemek yapacağım. Her gün ayrı bir menü oluşturmak çok zorluyor beni. Hemen hemen her sabah kahvaltı da eşime sorarım bu akşam ne yemek yapayım diye. İsterim ki bir yemek adı belirlesin de ben de sıkıntımdan kurtulayım ama maalesef ya hiç yapılmayacak bir istekte bulunur yada boş ver canım bugün de hazır bir şeyler  yiyelim deyip geçiştiriverir.

Sağolsun kızım bir kaç çeşit dışında her yemeği seviyor, ama oğluşum çok problemli yemek konusunda. Dolayısıyla benim yemek seçmekteki problemim daha da sıkıntılı bir hal alıyor.

Dün de dönüp dolaşıp hiçbir yemek adı bulamadığım bir gündü. Mutfağı tırtıklarken kızım çok sevdiği için evimizden eksik etmediğimiz bazlamalar ilişti gözüme. 


Sandviç, tost tarzı yiyecekler yapan kafelerde, siz de fark etmişsinizdir bazlama pizzaları.

Hamur yoğurmayı beceremeyen benim için ve pizza sever eşim ve çocuklarım için harika bir seçenek oldu bazlama pizza.   

Bazlamaları ikiye bölüp, sosunu sür, kaşarını rendele, istediğin malzemeleri üzerine ser, hepsi toplam beş dakika.

Tam tembel işi anlayacağınız.

Yalnız fırını önceden hem alttan, hem üstten  fanı da açık olarak ısıttım. Tepsiyi fırına atarken hem alttan ısıtmayı hem fanı kapattım, sıcaklığı da 170 dereceye düşürdüm. Malum bazlamalar zaten pişmiş olduğundan amaç üstündeki malzemeyi pişirmek bu arada da bazlamayı kurutmamak.


Bu da sosisli pizza delisi oğlumun mutluluğu.

Benim gibi yapacak yemek bulamayanlara belki bir alternatif olur diyerek sizlerle de paylaşmak istedim.

Afiyet Olsun!

1 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

tembel işi falan değil bu basbaya pizza ustelik alt tabanı itibariyle bence daha bile lezzetli olmuştur...yapayım ben de okuldan cıktıklarında yesinler cocuklar...