17 Haziran 2010 Perşembe

BUGÜN REGAİB KANDİLİ

Pazar günü Hicri takvime göre Receb ayının ilk günüydü. Böylece mübarek üç aylar başlamış oldu. Herkes için ne ifade eder bilmem ama benim için üç ayların gelişi huzurun, bereketin, hayrın gelişi ve tabi ki Ramazan'ın yaklaştığının müjdesidir.

Yılın en sevdiğim zamanıdır Ramazan. Bütün ailenin toplandığı çeşit çeşit iftarlıklarla, özenli yemeklerle süslenen iftar sofraları, gece kalkılıp bir bardak suyla da olsa yapılan sahurlar. Bütün gün oruçlu olmanın verdiği iç huzurla her türlü yanlıştan kaçınma çabası, yardımlaşma, hediyeleşmeler ve tabi ki ardından gelen Ramazan Bayramı...

Artık pek çok şehirde, pek çok ailede Ramazan yaşanmıyor ne yazık ki. Benim içinse her zaman çok önemli ve özel oldu. Elimden geldiğince yaşamaya ve evlatlarıma da yaşatmaya devam edeceğim.

Yıllar önce hayatımın çok önemli bir kavşağında kararsız öylece kalakalmışken, bir Regaib Kandilinde ellerimi açıp dua etmiştim Yüce Rabbime. Sana teslim oldum beni en hayırlı olan yola ulaştır demiştim. Bir hafta sonra eşimle tanıştım ve bambaşka bir yön aldı hayatım.

Siz de bütünüyle bir teslimiyetle ellerinizi açın bu gece. Yüreğinizden geçeni dileyin. Bu geceyi boşa geçirmeyin ve en azından sizlere hatırlattığım için beni de dualarınızda unutmayın.

Herkesin Regaib Kandili mübarek olsun...!

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sizin ve tum blog u okuyanlarin regaip kandili mubarek olsun, Allah tum dualarimizi kabul etsin..Fatma